Rokursus i Inrigger både

Kunne du tænke dig at dyrke motion i det fri og samtidig få mange oplevelser i naturen sammen med klubbens medlemmer? Så har du nu mulighed for at lære at ro inrigger-både når der holdes holdes kursus i maj måned.

I 2024 er der et kursusforløb, hvor du skal kunne deltage på flg. datoer:

• Søndag d. 28. april kl. 09:00 - 16:00,
  • Tirsdag d. 30. april kl. 17:30 - 20:30,
  • Torsdag d. 2. maj kl. 17:30 - 20:30,
  • Søndag d. 5. maj kl. 09:00 - 16:00.

Det er vigtigt at deltage alle dage. Herefter er der opfølgning på kurset, hvor man ror med andre fra klubben samt instruktører mandag d. 6 maj og mandag d. 13 maj kl. 18-21 begge dage.

Kurset foregår i en 2 eller 4 åres Inrigger. Efter endt forløb giver kurset ret til at deltage som inrigger roer i Frederikssund Roklub på vores fællesture hen over sæsonen.

Inrigger roning er en super god trænings- og motionsform, hvor du bruger flest muskelgrupper -  Det træner stort set hele kroppen og sjælen, fordi du også kommer midt ud i naturen.

Er du interesseret og vil du hører mere, kontakter du formanden for inriggerudvalget, Britta Enna, på tlf. 24828170 eller mail: brittaenna@gmail.com

Hvad kræves der for at kunne deltage i kurset:

• Alm. god fysisk form
  • Godt humør
  • Svømmebevis som viser du kan svømme 300 meter (kan fås i f.eks. Frederikssund Svømmehal)

Hvad kan du efter kurset:

• Kommandoer og rotag
  • Søvejsregler

Efter endt kursus og når du har fået roet en sæson eller to og fået nogle kilometer på bagen er der mulighed for at tilmelde sig et "Kortturs-styrmandskursus".

Til kurset skal du medbringe følgende:

• Sportstøj eller Løbetøj inkl vind/ vandtæt jakke
  • Lette sportssko
  • Kasket (ikke påkrævet men kan være god i forhold til sol.)
  • 1 flaske vand

Forplejning er inkluderet i kursus gebyret som er Kr. 1.200.